Laadun varmistaminen palkkahallinnossa – miten teet käytännössä
Tämä käytännönläheinen verkkokoulutus on sinulle, kun haluat omassa työssäsi varmistaa ja edesauttaa laadukkaan palkkahallinnon toteutumisen.
Palkkahallinnon toiminnan laatu varmistaa, että työntekijän palkka on laskettu oikein, palkanlaskennan sivukulut ja tulorekisteri-ilmoittaminen on tehty oikein ja myös kirjanpitoon on tuotettu oikeat kuluerät. Laatu on monen tekijän summa. Se perustuu palkanlaskijan ammattitaitoon ja järjestelmien toimivuuteen. Laatu onkin asiantuntijan moninaisen osaamisen lopputulos.
Koulutuksessa opit laaja-alaisesti, mitä laatu tarkoittaa palkkahallinnossa. Koulutuksen käytyäsi tiedät:
• mistä palkkahallinnon laatu syntyy
• miksi laatuun ja sen varmistamiseen kannattaa panostaa
• miten laadukkaan palkkahallinnon käytännön toteuttamiseen voidaan luoda työvälineitä
• miten laadun säännönmukaisen seurannan tuloksia on mahdollista hyödyntää niin työntekijöiden osaamisen kuin järjestelmien ja prosessien kehittämisessä
Käytännön esimerkissä kouluttaja käy läpi esimerkkiyrityksen palkanlaskennan haasteiden kehitystoimenpiteitä ja kuulet, miten näiden haasteiden ratkaiseminen paransi toiminnan laatua ja helpotti palkanlaskennan työtä.
Koulutus sopii PHT:lle ja muille palkkahallinnon ammattilaisille.
Koulutuksen läpikäyntiin kannattaa varata noin 6,5 tuntia. Oppimistasi pääset testaamaan monivalintatehtävillä.
Kouluttajaksi on valittu asiantuntija, jolla on yli kahdenkymmenen vuoden kokemus palkkahallinnon laskenta- ja esimiestehtävistä tilitoimistoympäristössä.
Verkkokoulutuksessa voit opiskella omassa tahdissasi silloin kun sinulle parhaiten sopii
Ostettuasi verkkokoulutuksen, saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen
”Informatiivinen koulutus, suosittelen.” ”Tärkeää tietoa palkanlaskennan prosessien kehittämiseksi. Jokaisen palkkahallinnon parissa työskentelevän pitäisi käydä tämä koulutus.”
Kouluttajat:
Mervi Nieminen
Payroll and Systems Manager
Mervillä on yli kahdenkymmenen vuoden kokemus palkkahallinnon laskenta- ja esimiestehtävistä kansainvälisessä tilitoimistoympäristössä. Tehtäviin on kuulunut monipuoliset ja haastavat palkanlaskentapalveluiden kehitystehtävät, lain ja työehtosopimustulkinnan lisäksi, kuten myös palkkatiimin esihenkilövastuut. Mervi on toteuttanut erilaisia palkkahallinnon konsultointiprojekteja; kartoituksia, kehittämisprojekteja sekä järjestelmäprojekteja. Erityisesti Merviä innostaa palkkahallinnon osaamisen kehittämisen hallinta sekä parhaiden palkanlaskentakäytäntöjen jalkauttaminen.