UUSI! Kirjanpitäjän kuukausi- ja vuosikello

Tilauksen tila
Ei liittynyt
Hinta
Maksullinen verkkokurssi, myynti verkkokaupan kautta

Huom! Lisää koulutus listalle ja aloita, jotta saat kirjallisen materiaalin ja tallenteet käyttöösi.

Oletko aloittava kirjanpitäjä ja haluat varmuutta työhösi? Kaipaatko selkeää kokonaiskuvaa kirjanpidon kuukausi- ja vuositehtävistä sekä asiakaskommunikoinnista? Tämä koulutus on juuri sinua varten!

  • Opit hahmottamaan kirjanpidon arjen – asiakaskohtaiset ja lakisääteiset tehtävät selkeinä kokonaisuuksina.
  • Vahvistat ymmärrystäsi kirjanpidon termistöstä ja työtehtävien jaksotuksesta.
  • Opit asiakaskommunikaation ja huolenpidon merkityksen – ja saat käytännön vinkkejä haastaviinkin tilanteisiin.

Koulutus sopii myös kokeneemmille kirjanpitäjille, jotka haluavat kehittää asiakassuhteiden hoitoa ja proaktiivista työskentelyä.

Tule mukaan ja tee kirjanpidon arjesta sujuvampaa, selkeämpää ja vaikuttavampaa!

Koulutuksen sisältö:

Yleiskatsaus taloushallinnon kenttään

Kirjanpitäjän kuukausi- ja vuositehtävät
  • Asiakaskohtaiset tehtävät
    • Kuukausiraportointi, esim. tulos, tase, nostot liiketoiminnasta, kustannuspaikkaseuranta, työnjako kirjanpitäjän ja asiakkaan välillä
    • Asiakashuolenpito, nostot liiketoiminnasta ja taloushallinnon prosesseista
  • Lakisääteiset tehtävät
    • Arvonlisäveron ilmoitukset, omavero- ja yhteenvetoilmoitus, OSS–ilmoitus
    • Osinkojen ennakonpidätysilmoitus
    • Veroilmoitus ja tilinpäätöksen rekisteröinti PRH
    • Vuosi-ilmoitukset osingot, korot, pääomanpalautukset, osakaslainasaamiset
Kommunikointi asiakkaan kanssa
  • Mitä aineistoja asiakkaalta tulee saada ja milloin
    • Kuukausittaiset asiat, ns. Kuukausikello, raportointiaikataulujen sopiminen etukäteen
    • Vuosittaiset asiat, Tilinpäätösaikataulu, tilintarkastusaikataulu, veroilmoitus ja vuosi-ilmoitukset
  • Milloin pitää ja kannattaa olla yhteydessä asiakkaaseen
    • Proaktiivinen toiminta asiakkaan kanssa, nostot ja ns. huolenpito asiakkaan taloushallinnosta ja sen prosesseista
    • Vinkkejä vuorovaikutukseen ja asiakaskohtaamiseen

Koulutus julkaistu maaliskuussa 2025.