6. Varhaisen tuen mallimme

Tarkkasilmäiset ovat huomanneet, että henkilöstön käsikirjassa oli linkattu varhaisen tuen malli.
Käy lukemassa oma wikiartikkeli aktiivisen tuen mallista ja vastaa sitten kyselyn kysymykseen.

Meillä poissaoloja seurataan aktiivisesti. Välittäminen on jokaisen oikeus ja velvollisuus! Tässä vielä tiivistys ohjeena meille kaikille, mitä voimme tehdä:

  • Henkilö itse
    • Hälytyskellot soivat…
      • Työssä on vaikeaa selviytyä.
      • Motivaatio on heikentynyt.
      • Työyhteisössä on ongelmia.
      • Työhöntulo on vaikeaa, pelottavaa, ahdistavaa tai ei huvita.
      • Lisääntynyttä sairastelua, oireilua ja pahoinvointia.
    • Mitä voin tehdä?
      • Otan asian puheeksi esihenkilöni kanssa. Tilannetta aletaan selvittää ja korjataan yhdessä. Jos en uskalla puhua esihenkilölleni, otan yhteyttä
    • Henkilö itse
      • Hälytyskellot soivat…
        • Työssä on vaikeaa selviytyä.
        • Motivaatio on heikentynyt.
        • Työyhteisössä on ongelmia.
        • Työhöntulo on vaikeaa, pelottavaa, ahdistavaa tai ei huvita.
        • Lisääntynyttä sairastelua, oireilua ja pahoinvointia.
      • Mitä voin tehdä?
        • Otan asian puheeksi esihenkilöni kanssa. Tilannetta aletaan selvittää ja korjataan yhdessä. Jos en uskalla puhua esihenkilölleni, otan yhteyttä hänen esihenkilöönsä tai työterveyshuoltoon.
        • hänen esihenkilöönsä tai työterveyshuoltoon.