Suomen Tilaajavastuu

Osaaminen, koulutus

1. Luotettava Kumppani

Luotettava Kumppani -ohjelma hoitaa toimittajan ja urakoitsijan puolesta tilaajavastuulain edellyttämien tietojen noutamisen eri rekistereistä ja pitää tiedot aina ajan tasalla. Tilaajan selvitysvelvollisuus ja vastuu ulkopuolista työvoimaa käytettäessä on määritelty tilaajavastuulaissa (1233/06). Lakia on sovellettu mm. julkisella sektorilla, rakennus- ja kiinteistöalalla, majoitus- ja ravitsemusalalla sekä kuljetusalalla. Laki edellyttää alojen toimijoilta jatkuvaa raportointia. Asiakirjat täytyy hankkia eri rekistereistä ja muistaa toimittaa ajallaan työn tilaajalle.

TAL:n jäsenet saavat 20% alennusta Luotettava Kumppani –palvelun vuosimaksusta.

Luotettavat kumppani »

2. Valvoja

Valvoja-palvelu on tilaajavastuulain noudattamista ja seurantaa helpottava työkalu eri kokoisten organisaatioiden käyttöön yrityksen koosta tai toimialasta riippumatta. Palveluun lisätään yrityksen kaikki tilaajavastuulain piiriin kuuluvat toimittajat ja alihankkijat, joiden tietoja halutaan tarkistaa ja seurata. Ajantasaiset, tilaajavastuulain mukaiset tiedot on saatavilla Tilaajavastuu.fi Luotettava Kumppani –ohjelmaan liittyneiltä yrityksiltä ja mikäli tiedoissa havaitaan puutteita, ilmoitetaan siitä sähköpostitse vastuuhenkilölle. Palvelu päivittää automaattisesti uuden Tilaajavastuu.fi-yritysraportin, kun toimittajan tiedoissa tapahtuu muutoksia, ja raporttihistoria päivittyy lisäämispäivämäärästä lähtien ja on tarkasteltavissa myöhemmin esimerkiksi tarkastuksen yhteydessä.

TAL:n jäsenet saavat Valvoja-palvelun 2 vuotta maksutta.

Valvoja-palvelu »

3. Veronumero.fi Tilitoimistokumppanit

TAL:n jäsenet voivat olla mukana Tilaajavastuun verkkosivulla julkisena tilitoimistoyhteistyökumppanina, ilmoita yhteystietosi Tilaajavastuun palvelusopimuksen yhteydessä. Auktorisoidun tilitoimiston asiakkaat saavat Veronumero.fi-palveluista 15 % alennuksen, mikäli tilitoimisto on liittynyt Luotettava Kumppani -ohjelmaan.

Veronumero.fi »

Lisätietoja: asiakaspalvelu [at] tilaajavastuu.fi tai p. 0600 301 339 tai Tilaajavastuun Chat-palvelu arkisin 9-17. Mainitse tilauksen yhteydessä “TAL JÄSENTILAUS”.