Kauppalehti Tietopalvelut

Osaaminen, koulutus

Kauppalehti Tietopalvelut on yrityksien ja julkishallinnon käyttöön tarkoitettu internet-palvelu, joka kokoaa yhteen yli 20 viranomaisen ja yrityksen tuottamat tiedot ja asiakirjat.

Hintaetu Taloushallintoliiton jäsenille:

1. Yritysanalyysi 60 € + alv (norm. 135 €)
Balance Analyysi Taloushallintoliiton jäsenille, jotka ovat Kauppalehti Tietopalvelut-sopimuslisenssi-asiakkaita: 60 € + alv. (norm. 135 €). Sopimusasiakkaat voivat hakea Balance Analyysin jo analysoidusta yrityksestä napin painalluksella Kauppalehti Tietopalveluista.

Balance Analyysi jo analysoidusta yrityksestä Taloushallintoliiton jäsenille Balance Consultingin asiakaspalvelusta tilattuna: 75 € + alv (norm. 135 €).

Balance Analyysi on talousjohdon perustyökalu asiakkaan, kilpailijan ja kumppanin arviointiin. Raportti sisältää yrityksen luokituksen osa-alueittain, yli 50 tunnuslukua sekä tilinpäätöstiedot ja niiden suusanallisen tulkinnan.  Kohdeyritystä verrataan kaikkiin saman kokoluokan yrityksiin sekä oman toimialansa yrityksiin.

2. Yritysjoukkovertailu: Balance Benchmarking
Kun tarvitaan paljon oikaistua yrityksiä vertailevaa taloustietoa, järkevin ratkaisu on Balance Benchmarking. Balance Benchmarking sisältää mm. markkinoiden ainoat objektiiviset luokituspisteet, jotka on kehitetty erottelemaan myös hyvät yritykset toisistaan. Toimialan tunnuslukuhistoria esitetään kymmeneltä vuodelta ja tarvittaessa vertailujoukko voi käsittää jopa parikymmentä yritystä. Balance Benchmarking -raportit tehdään tuoreimmista tilinpäätöstiedoista.

Taloushallintoliiton jäsenille etuhinta:
Raportti valmiista yritysjoukoista hintaan 390 € + alv tai Balance Consultingin kannasta räätälöidystä yritysjoukosta hintaan 690 € + alv. Tarjous koskee vain sähköisiä pdf-raportteja ja yrityksen ensimmäistä tilausta.

Lisätiedot ja tilaukset:

3. Pk-yrityksen arvonmääritys tilitoimistokäyttöön hintaan 2 100 € + alv
Balance Consulting tuottaa tilitoimiston toimeksiannosta arvonmäärityksen, joka:

• Tehdään Suomessa pääsääntöisesti kahden analyytikon asiantuntemuksella.
  • Sisältää tilinpäätösanalyysin ja perustuu lisäksi keskusteluun yritysjohdon kanssa.
  • Jonka arvonmäärityskertoimien vertailupohjana on Balance Consultingin laaja arvonmäärityskanta suomalaisista pk-yrityksistä.
  • Tarkastelee arvoa kolmella menetelmällä: lisäarvomallilla, kassavirtamallilla sekä arvonmäärityskertoimia vertailemalla.
  • On jatkojalostettavissa raportissa olevien herkkyysanalyysien avulla.

Pk-yrityksen arvonmääritys on hyvä pohja lisäarvopalveluille, sillä arvonmääritys ei sisällä muuta kuin itse arvonmäärityksen. Arvonmäärityksen ympärille asiantunteva tilitoimisto pystyy halutessaan tarjoamaan mm.:

• Yrityskaupan konsultaatiota
  • Sukupolvenvaihdoksen suunnittelua
  • Laki-, vero- ja rahoitusneuvontaa

Arvonmääritys tilitoimistokäyttöön, prosessikuvaus:

• Tilitoimisto tilaa arvonmäärityksen, jonka se tarjoaa osana omaa palvelukokonaisuuttaan
  • Tilitoimisto välittää tilauksen, omat yhteystiedot ja kohdeyrityksen johdon yhteystiedot Balance Consultingille (balance [at] balanceconsulting.fi)
  • Balance Consulting on yhteydessä kohdeyritykseen ja tekee arvonmäärityshaastattelun
  • BC toimittaa raportin tilaajalle mahdollista jatkojalostusta varten (kolmen viikon sisällä)
  • BC vastaa mahdollisiin lisäkysymyksiin arvonmäärityksestä

Balance Arvo –arvonmääritys tilitoimistokäyttöön antaa selkeän ja perustellun arvion yrityksen osakekannan tai liiketoiminnan käyvästä arvosta. Arvonmääritysmenetelmänä on tuottoarvoperusteinen lisäarvomalli, jossa määritetään yrityksen oman pääoman tuottovaatimus sekä arvioidaan lähivuosien tuloksentekokykyä. Lisäksi raportti sisältää kassavirtapohjaisen arvonmääritystarkastelun. Arvonmäärityksessä otetaan huomioon tilinpäätösanalyysi, yrityksen liiketoiminta, asiakaskunta, kilpailijat, vahvuudet, riskit, investointitarpeet ja omaisuuserät.

Yllä mainitut edut saa käyttöönsä ilmoittamalla Tietopalveluihin Taloushallintoliiton jäsenyydestä ja mainitsemalla jäsenedusta p. 010 665 2460 tai balance [at] balanceconsulting.fi