Alma Talent

Osaaminen, koulutus

Hintaetu Taloushallintoliiton jäsenille:

1. Tilinpäätösanalyysi 60 € + alv (norm. 135 €)
Tilinpäätösanalyysi Taloushallintoliiton jäsenille, jotka ovat Tietopalvelut-sopimuslisenssi-asiakkaita: 60 € + alv. (norm. 135 €). Sopimusasiakkaat voivat hakea Tilinpäätösanalyysin jo analysoidusta yrityksestä napin painalluksella Tietopalveluista.
Tilinpäätösanalyysi jo analysoidusta yrityksestä Taloushallintoliiton jäsenille asiakaspalvelusta tilattuna: 75 € + alv (norm. 135 €). Tietopalveluiden asiakaspalvelu: puh. 0800 141 070 (maksuton numero) email. tietopalvelut [at] almatalent.fi.

Tilinpäätösanalyysi on talousjohdon perustyökalu asiakkaan, kilpailijan ja kumppanin arviointiin. Raportti sisältää yrityksen luokituksen osa-alueittain, yli 50 tunnuslukua sekä tilinpäätöstiedot ja niiden suusanallisen tulkinnan.  Kohdeyritystä verrataan kaikkiin saman kokoluokan yrityksiin sekä oman toimialansa yrityksiin.

2. Yritysjoukkovertailu: Benchmarking
Kun tarvitaan paljon oikaistua yrityksiä vertailevaa taloustietoa, järkevin ratkaisu on Benchmarking-rapotti. Se sisältää mm. markkinoiden ainoat objektiiviset luokituspisteet, jotka on kehitetty erottelemaan myös hyvät yritykset toisistaan. Toimialan tunnuslukuhistoria esitetään kymmeneltä vuodelta ja tarvittaessa vertailujoukko voi käsittää jopa parikymmentä yritystä. Benchmarking-raportit tehdään tuoreimmista tilinpäätöstiedoista.

Taloushallintoliiton jäsenille etuhinta: Raportti valmiista yritysjoukoista hintaan 390 € + alv tai Alma Talentin tilinpäätöstietokannasta räätälöidystä yritysjoukosta hintaan 690 € + alv.
Tarjous koskee vain sähköisiä pdf-raportteja ja yrityksen ensimmäistä tilausta.

Lisätietoja tuotteesta »
Tilaukset »

3. Pk-yrityksen arvonmääritys tilitoimistokäyttöön hintaan 2 100 € + alv
Alma Talent Tietopalvelut tuottaa tilitoimiston toimeksiannosta arvonmäärityksen, joka:

• Tehdään Suomessa pääsääntöisesti kahden analyytikon asiantuntemuksella.
  • Sisältää tilinpäätösanalyysin ja perustuu lisäksi keskusteluun yritysjohdon kanssa.
  • Jonka arvonmäärityskertoimien vertailupohjana on Alma Talent Tietopalveluiden laaja arvonmäärityskanta suomalaisista pk-yrityksistä.
  • Tarkastelee arvoa kolmella menetelmällä: lisäarvomallilla, kassavirtamallilla sekä arvonmäärityskertoimia vertailemalla.
  • On jatkojalostettavissa raportissa olevien herkkyysanalyysien avulla.

Pk-yrityksen arvonmääritys on hyvä pohja lisäarvopalveluille, sillä arvonmääritys ei sisällä muuta kuin itse arvonmäärityksen. Arvonmäärityksen ympärille asiantunteva tilitoimisto pystyy halutessaan tarjoamaan mm.:

• yrityskaupan konsultaatiota
  • sukupolvenvaihdoksen suunnittelua
  • laki-, vero- ja rahoitusneuvontaa.

Arvonmääritys tilitoimistokäyttöön, prosessikuvaus:
Tilitoimisto tilaa arvonmäärityksen, jonka se tarjoaa osana omaa palvelukokonaisuuttaan.
Tilitoimisto välittää tilauksen, omat yhteystiedot ja kohdeyrityksen johdon yhteystiedot Alma Talent Tietopalveluiden yritystutkijoille (yritysanalyysit [at] almatalent.fi)

• Alma Talent Tietopalveluiden yritystutkija on yhteydessä kohdeyritykseen ja tekee arvonmäärityshaastattelun.
  • Tietopalvelut toimittaa raportin tilaajalle mahdollista jatkojalostusta varten (kolmen viikon sisällä).
  • Tietopalvelut vastaa mahdollisiin lisäkysymyksiin arvonmäärityksestä

Yrityksen arvonmääritys tilitoimistokäyttöön antaa selkeän ja perustellun arvion yrityksen osakekannan tai liiketoiminnan käyvästä arvosta. Arvonmääritysmenetelmänä on tuottoarvoperusteinen lisäarvomalli, jossa määritetään yrityksen oman pääoman tuottovaatimus sekä arvioidaan lähivuosien tuloksentekokykyä. Lisäksi raportti sisältää kassavirtapohjaisen arvonmääritystarkastelun. Arvonmäärityksessä otetaan huomioon tilinpäätösanalyysi, yrityksen liiketoiminta, asiakaskunta, kilpailijat, vahvuudet, riskit, investointitarpeet ja omaisuuserät.
Yllä mainitut edut saa käyttöönsä ilmoittamalla Tietopalveluihin Taloushallintoliiton jäsenyydestä ja mainitsemalla jäsenedusta p. 0800 141 070 tai yritysanalyysit [at] almatalent.fi

Lisätietoja Yrityksen arvonmäärityksestä »

4. Alma Talent Pro kirjat

Taloushallintoliiton jäsenet saavat kaikista Alma Talent Pron normaalihintaisista kirjatuotteista 25% jäsenalennuksen. Saat alennuksen Alma Talent Shop -verkkokaupassa (linkki https://shop.almatalent.fi) syöttämällä koodin ostoskorissa Anna alennuskoodi -kenttään. Alennuskoodin löydät liiton jäsenten extranet-sivulta (vaatii kirjautumisen). Verkkokaupasta tilattaessa vähintään 50 €:n tilaukset toimitetaan toimituskuluitta.

Alma Talentin Verkkokirjahyllyssä on satoja digitaalisia ammattikirjoja taloushallinnosta, verotuksesta, esimiestyöstä ja eri oikeudenaloilta. Taloushallinnon teemahyllyssä on noin 50 kirjaa, ja hylly täydentyy jatkuvasti uusilla teoksilla niiden ilmestyessä.  Tutustu hyllyyn: verkkokirjahylly.almatalent.fi »

Verkkokirjahyllyn käytöstä maksat vuosilisenssin. Taloushallintoliiton jäsenenä saat 20% alennuksen ensimmäisen vuoden hinnasta. Kysy lisää: kirjamyynti [at] almamedia.fi

5. Alma Talent Tili- ja verotieto – nyt edulliseen jäsenhintaan

Yhdellä hakusanalla laki ja sen tulkinta

Alma Talent Tili- ja verotieto on kirjanpito- ja tilitoimistoille räätälöity palvelu. Se sisältää Suomen Laki Verotus & Taloushallinto -hakupalvelun, josta löydät verotukseen, kirjanpitoon ja tilintarkastukseen liittyvät ajantasaiset säädökset. Säädösten lisäksi Tili- ja verotieto sisältää päivittyvät Fokus-hakuteokset teemoista yritysverotus, arvonlisäverotus, henkilöverotus, ennakkoperintä, liikekirjanpito ja yhtiöoikeus. Palvelusta maksat vuosilisenssin käyttäjämäärän mukaan.

Taloushallintoliiton jäsenenä saat nyt Alma Talent Tili- ja verotieto -palvelun ensimmäisen 12 kk:n tilausjakson -30% alennuksella. Esimerkkinä yhden käyttäjän 12 kk:n tilausjakson hinta: 830 € -30% = 581 € (sis. alv).

Tutustu ja kokeile palvelua veloituksetta

Tee tilaus: Antti-Jussi Suominen, puh. 040 342 4769, sähköposti: antti-jussi.suominen [at] almamedia.fi