Taloushallinnon kanava

Taloushallinnon kanavalta löydät taloushallinnon uutiset, taloushallintoalaa koskevat ilmiöt, taloushallinnon ammattilaiset ja alan kiinnostavat keskustelut. Olitpa taloushallinnon ammattilainen, opiskelija tai muuten vain aiheesta kiinnostunut, on Taloushallinnon kanava sinua varten!

Etsi kanavalta

Haku kohdistuu Kanavalle

Taloushallinnon kanava

Elina Vainio
27.3.2024 Uratarina
Kirjanpitäjä siirtyi yksityiseltä puolelta julkisorganisaation talouteen – mikä muuttui?

Tiesitkö, että jokainen kunta on konserni? Tiesitkö, mitä eroa on myynti- ja maksutuotolla? Jos et, niin ei huolta – ei tiennyt KLT Elina Vainiokaan, ennen kuin hänen urapolkunsa vei taloushallinnon asiantuntijaksi yksityiseltä puolelta julkiselle sektorille, kuntien ja hyvinvointialueiden taloushallintoon. Julkistalouden ja yritystalouden parissa työskentelyssä onkin monia eroja.

Helsinki satama yö
Veronkannon uudistus on toteutettava säästövaateista huolimatta
Verojen maksujen ja palautusten käyttösäännöt ovat epäselviä ja epäyhtenäisiä, ja ne aiheuttavat täysin turhaa työtä ja maksuliikennettä niin yrityksissä kuin Verohallinnossa. Muutostarve on ollut selvillä jo pitkään, ja sitä kannattavat sekä elinkeinoelämän järjestöt että Verohallinto. Muutos on tehtävä nyt, eikä se saa jäädä valtionhallinnon säästötoimenpiteiden jalkoihin. Muutoksen arvioitu hintalappu on alle miljoona euroa, kun taas vuosittain arvioitu säästö on jopa 15 miljoonaa euroa.
TAL2023 henkilötietojen käsittelyn sopimuksen kohtaa vastuunrajoituksesta on muutettu
TAL-sopimuskokonaisuuteen sisältyvässä sopimuksessa henkilötietojen käsittelystä on määräyksiä vastuunrajoituksesta sekä euromääräinen vastuunrajoitus. Teimme sopimukseen muutoksen ja esitämme tässä ohjeessa ratkaisumalleja, miten henkilötietojen käsittelyä koskevan vastuunrajauksen muutoksesta voidaan tarvittaessa sopia asiakkaan kanssa.
Lataa lisää

Huomasithan nämä

Tilisanomat

Tilisanomat on yritystalouden ja laskennan ammattilehti. Taloushallinnon substanssitieto asuu Tilisanomissa.

Uutiskirje

Liity jakeluun ja saat tuoreimmat uutiset ja tärkeimmät tiedotteet sähköpostiisi kerran viikossa.

Lehdistötiedotteet ja uutisarkisto

Käytämme uutishuonetta jatkossa lehdistötiedotteiden jakeluun.

• kirjoittanut Taloushallintoliitto
    Vuonna 2023 järjestetyn taloushallinnon asiantuntijoiden KLT-tutkinnon on suorittanut 161 taloushallinnon ammattilaista. Lämpimät onnittelut uusille KLT-asiantuntijoille!
  • kirjoittanut Taloushallintoliitto
    Palkkahallinnon asiantuntijan PHT-tutkinnon on suorittanut ennätykselliset 113 henkilöä! Tutkintoa suorittamaan haki yli 270 palkka- ja henkilöstöhallinnon asiantuntijaa. Omaa asiantuntijuuttaan ja ammattitaitoaan ylläpitäviä PHT-asiantuntijoita on Suomessa nyt yli 850 henkilöä.

Tilaa Taloushallintoliiton uutiskirje

Tilaamalla uutiskirjeemme saat taloushallintoalaa koskevan uusimman tiedon ensimmäisten joukossa suoraan sähköpostiisi. Lisäksi saat tiedon esimerkiksi uusimmista koulutuksistamme ja tapahtumistamme. Lähetämme uutiskirjeen sinulle noin joka toinen viikko.