Verotus, Yritysjuridiikka, Yritysneuvonta

Yritysjuridiikan ja verotuksen teemapäivä II

Tulossa

Teemapäivään on valikoitu ajankohtaisia aiheita taloushallinnon ammattilaisille ja muille yritysjuridiikasta ja verotuksesta kiinnostuneille. Päivän aikana kuulet taloushallinnon ammattilaisen vastuusta taloushallinnon tehtävissä, osakeyhtiön yhtiökokouksen päätöksentekomenettelyn yksityiskohdista sekä ajankohtaista asiaa veroteemoista. Koulutus sopii KLT-asiantuntijalle, yrityksen johdolle ja tilitoimiston asiantuntijalle.

Osallistumismuoto

Etätoteutus

Alkaa

Marraskuu 2024

KLT-ylläpito

1 pv, ydinosaamisalue

PHT-ylläpito

1 pv, muu osaamisalue

TNT-ylläpito

1 pv, ydinosaamisalue

Talousosaaminen

Erityisosaamisen syventäjä

Liiketoimintaosaaminen

Erityisosaamisen syventäjä

Hinta sisältää:

Hinta sisältää luentoaineiston.

Yleiset peruutusehdot

Ohjelma

Verotuksen osalta teemapäivässä on tarjolla vastauksia osakeyhtiön tuloverotuksen yksityiskohtiin, joissa myös tuloveroilmoittaminen voi tuottaa omia haasteita. Ja kun taloushallinnon ammattilaiselta odotetaan usein osaamista myös varainsiirtoverokysymyksissä, haluamme tarjota koulutuspäivässä tuoreinta tietoa varainsiirtoveron erityiskysymyksistä. Erityisesti uudisrakentamisessa nousee esiin kysymyksiä siitä, mitkä erät lasketaan varainsiirtoveron perusteeseen, kun veroa suoritetaan. Kysymykset ovat yleensä euromääräisesti hyvin merkittäviä.

Yritysjuridiikan teemaksi on tällä kertaa valittu yhtiökokouksen päätöksentekomenettely. Teemapäivästä saat osaamisen työkalupakkiisi välineitä soveltaa osakeyhtiölain säännöksiä ja vastauksia mm. kysymyksiin, mihin päätöksentekoon edellytetään määräenemmistöä ja minkälaisia päätöksiä kaikki osakkeenomistajat voivat tehdä yksimielisinä. Päivä päättyy tilitoimiston ja sen kirjanpitäjän sekä tilintarkastajan vastuukysymyksiin.

Kouluttajaksi olemme valinneet alan huippuasiantuntijoita.

Sisältö

Ohjelma valmistuu kevään 2024 aikana.

Kysy lisää

Kouluttajat:

Markku Ojala

verotuksen johtava asiantuntija

Markku Ojala toimii Taloushallintoliitossa verotuksen asiantuntijana. Hänellä on pitkäaikainen kokemus eri tehtävissä erityisistä yritysten verokysymyksistä.

Janne Ruohonen

yritysoikeuden professori (tenure track)

KTT Janne Ruohonen toimii yritysoikeuden tenure track -professorina Tampereen yliopistossa. Ruohosen yhtiöoikeudellisen väitöstutkimuksen aiheena oli osakeyhtiön varojenjaon maksukykytesti. Hän on erikoistunut yritysten hallitustyöskentelyn kannalta keskeisiin osakeyhtiöoikeuden kysymyksiin sekä tilintarkastusoikeuteen.

Matti Urpilainen

OTT, dosentti (TY)

Matti Urpilainen on luennoinut ja kirjoittanut monista vero-oikeudellisista teemoista. Hänellä on monipuolinen kokemus myös yritysverotuksen käytännön kysymyksistä.

Veikko Vahtera

OTT, yritysjuridiikan professori

Veikko Vahtera on liiton suositun TAL-Taloushallinnon verotutkinnon yhtiöoikeuden luennoija. Hän on toiminut Tampereen yliopiston yritysjuridiikan professorina vuodesta 2013 lähtien. Vahteralla on laaja kokemus asiantuntijana toimimisesta sekä yhtiöoikeuden että riidanratkaisun alueella. Hän on toiminut myös yritysten, julkishallinnon toimijoiden sekä asianajajien kouluttajana. Lisäksi hänellä on kokemusta yritysten hallitustyöskentelystä.

Saatat myös pitää...

• Tilitoimistopäivä