Sisäinen laskenta, Yritysneuvonta, Johtaminen ja kehittäminen

Yrityksen arvonmääritys osakekaupassa ja rahoitusjärjestelyissä

Tulossa

Haluatko auttaa pk-yrityksiä ja yrittäjiä tilanteissa, joissa joudutaan arvioimaan yrityksen arvoa? Näitä tilanteita ovat mm. osakekaupat, liiketoimintakaupat, osakeannit ulkopuolisille rahoittajille, sukupolvenvaihdokset sekä erilaiset yritysjärjestelytilanteet. Usein näissä tilanteissa yrittäjät kysyvät omalta tilitoimistoltaan ja kirjanpitäjältään näkemystä yrityksen arvosta. Yrityksen arvonmäärityksen voidaankin todeta olevan yksi tapa monipuolistaa perinteistä tilitoimistopalvelua konsultatiiviseen suuntaan. Näin tilitoimisto voi toimia yrittäjän kumppanina kaikissa yrityksen elinkaaren vaiheissa – myös siinä tilanteessa, kun on aika vaihtaa omistajaa tai ottaa mukaan uusia rahoittajia. Koulutus sopii taloushallinnon ammattilaisille, jotka haluavat auttaa pk-yrityksiä ja yrittäjiä tilanteissa, joissa joudutaan arvioimaan yrityksen arvoa.

Osallistumismuoto

Etätoteutus

Alkaa

24.09.2024 09:00

Päättyy

24.09.2024 16:00

Ilmoittaudu viimeistään

12.09.2024 12:00

KLT-ylläpito

1 pv, ydinosaamisalue

PHT-ylläpito

1 pv, muu osaamisalue

TNT-ylläpito

1 pv, ydinosaamisalue

Talousosaaminen

Erityisosaamisen syventäjä

Liiketoimintaosaaminen

Erityisosaamisen syventäjä

Hinta sisältää:

Hinta sisältää sähköisen luentoaineiston.

Yleiset peruutusehdot

Ohjelma

Käytännönläheisen koulutuksen luennoijaksi on valittu kouluttaja, jolla on pitkä kokemus pk-yritysten talousjohtamisen työkaluista.

Aikataulu

08.50 – 09.00 Yhteyksien testaus

09.00 – 16.00 Luento

12.00 – 13.00 Lounastauko

14.30 – 14.45 Tauko

Ohjelma

• Erilaiset arvonmääritysmallit ja niiden taustalla olevat teoriat (substanssi- ja tuottoarvo)
  • Tappiollisen tai voimakkaasti kasvavan (start-up) yrityksen arvonmääritys
  • Oman pääoman (osakekannan) ja liiketoiminnan arvonmäärityksen ero
  • Yrityksen arvo rahoitustilanteessa (osakeannissa)
  • Arvonmäärityksen ja rahoitusinstrumenttien suunnittelun erityiskysymykset

Kysy lisää

"Erinomainen koulutus. Hienoa, että mukana oli esimerkkejä erityyppisistä /elinkaaren eri vaiheissa olevista yrityksistä. Kiitos!"

"Kouluttaja oli erittäin ammattitaitoinen ja osaa kertoa asiaa selkokielisesti. Todella hyvä kokonaisuus."

Kouluttajat:

Toivo Koski

KTT

Koski on erikoistunut pk-yritysten ja liiketoimintayksiköiden talousjohtamiseen. Erityisesti hänellä on kokemusta soveltavasta laskentatoimesta, kuten liikkeenjohdon päätöksentekoon liittyvistä laskelmista, kate- ja kustannuslaskennan soveltamisesta sekä kassavirtalaskelmista. Myös yritysten arvonmääritys ja rahoitusinstrumenttien suunnittelu kuuluvat hänen erityisosaamisalueisiinsa.

Saatat myös pitää...

• Tilinpäätöksen tulkinta