Yritysneuvonta, Johtaminen ja kehittäminen, Liiketoiminta

Vastuullisuusraportoinnin soveltaminen

Tulossa

Vastuullisuusraportointi on monelle yritykselle vielä vapaaehtoista, ja tasoltaan ja kattavuudeltaan vaihtelevaa. Yhä useampi organisaatio kuitenkin kertoo vastuullisuuteen liittyvistä linjauksistaan ja tavoitteistaan jo oma-aloitteisesti, esimerkiksi osana vuosikertomusta tai muuta viestintäänsä.

Koulutus kuuluu osaksi Vastuullisuusraportoinnin erikoistumisohjelmaa.

Arvioitu ajankohta marraskuussa 2024.

Osallistumismuoto

Etätoteutus

Alkaa

Marraskuu 2024

KLT-ylläpito

4 h, ydinosaamisalue

PHT-ylläpito

4 h, muu osaamisalue

TNT-ylläpito

4 h, ydinosaamisalue

Talousosaaminen

Liiketoimintaosaaminen

Henkilöstöhallinto-osaaminen

Yleiset peruutusehdot

Ohjelma

Lähivuosina on odotettavissa useita, laajoja sääntelymuutoksia, joiden myötä vastuullisuuden raportointia tullaan edellyttämään yhä suuremmalta määrältä yrityksiä. Myös vapaaehtoisen raportoinnin merkitys kasvaa kuluttajien, rahoittajien ja muiden sidosryhmien odotusten ja vaatimusten myötä.

Vastoin yleistä mielikuvaa, yritysvastuu ei tarkoita vain ympäristöstä huolehtimista vaan vastuullisuus ulottuu kokonaisvaltaisesti myös ihmisten kohteluun, varojen käyttöön ja eettisesti kestävään liiketoimintaan.

Sisältö

Vastuullisuusraportoinnin soveltaminen

• Oman oppimistehtävän esittely
  • Palautteet ja koulutuksen yhteenveto

Kysy lisää

Tämä tuote kuuluu myös kokonaisuuteen:

Kouluttajat:

Leonard Breukers

Vastuullisuusraportoinnin väitöskirjatutkija, Sustainability Consultant

Leonard on kauppatieteiden maisteri, kahden gradu -tutkimuksen veteraani, tohtorin väitöskirjan alkaja.

Anne Vanhala

vastuullisuusasiantuntija

Vanhalalla on vuosikymmenen kokemus liikejuridiikasta. Hän on toiminut vastuullisuuskysymysten parissa useilla eri toimialoilla ja hän on perustanut Bonfide Oy:n, joka auttaa yrityksiä kehittämään vastuullisuustyötään ja compliance-käytäntöjään.

Hanna Hytönen

Sosiaalisen vastuun asiantuntija

Hanna työskentelee vastuullisuustoimisto Impaktlyllä tukien asiakkaita erityisesti yritysten ihmisoikeusvastuun sekä monimuotoisuuden, yhdenvertaisuuden ja mukaanottamisen (DEI) parissa. Taustalla hänellä on sosiaalisen vastuun asiantuntemuksen lisäksi laaja-alainen kokemus vastuullisuusraportoinnista sekä vastuullisuusohjelmien rakentamisesta tavoitteineen ja jalkauttamistoimenpiteineen