Palkkahallinto, Henkilöstöhallinto

PHT-valmennus: Kansainväliset asiat

PHT-treenin kansainvälisten asioiden päivässä käydään tiivistetysti läpi sekä Suomeen suuntautuvia että Suomesta lähetettäviä ulkomaankomennustilanteita.

Päivän aikana pureudutaan olennaisimpiin kotimaisiin lainkohtiin liittyen verotukseen ja sosiaaliturvaan. Perehdymme myös verosopimusten tärkeimpiin ulkomaankomennustilanteissa sovellettavaksi tuleviin artikloihin.

Koulutuksen jälkeen osallistuja osaa tunnistaa erilaiset komennustyypit ja valita oikeat toimenpiteet palkkahallinnossa. Koulutus antaa myös eväitä mistä lisätietoa voi etsiä oikeiden ratkaisujen tekemiseksi.

Koulutus sopii erinomaisesti jo PHT:n suorittaneelle, joka haluaa vahvistaa osaamistaan alueilta, jotka PHT:n tulee hallita. PHT-tenttiin tähtäävälle koulutus helpottaa PHT-tentin luku-urakkaa ja vahvistaa osaamista. Koulutus soveltuu hyvin myös muille palkkahallinnon ammattilaisille.

Koulutus kuuluu PHT-valmennuksen koulutuskokonaisuuteen. Voit valita koko PHT-valmennuskokonaisuuden tai sen yksittäisiä koulutuksia.

Osallistumismuoto

Etätoteutus

Alkaa

Toukokuu 2023

KLT-ylläpito

1 pv, muu osaamisalue

PHT-ylläpito

1 pv, ydinosaamisalue

Liiketoimintaosaaminen

Perusosaaja

Henkilöstöhallinto-osaaminen

Ammattilainen

Kirjaudu sisään, niin saat sinulle kuuluvat alennukset.

Hinta sisältää:

Hinta sisältää luentoaineiston.

Yleiset peruutusehdot

Kuvaus

Tämä kokopäivän koulutus kuuluu PHT-valmennuksen koulutuskokonaisuuteen, johon olemme koonneet koulutuspäiviä PHT:lle ja PHT:ksi tähtäävälle.

Kouluttajat ovat oman alansa huippuasiantuntijoita.

Sisältö

Luennot klo 9.00 – 16.00

• Ulkomaankomennusten käytäntöjä
  • Ulkomaankomennusten vero- ja sosiaaliturva-asiat sekä tenttikysymyksen läpikäynti
  • Suomeen suuntautuvat työkomennukset

Kysy lisää

Tämä tuote kuuluu myös kokonaisuuteen:

Kouluttajat:

Esa Johnsson

veroasiantuntija

Esa Johnsson on kouluttanut pitkään Taloushallintoliitossa kansainvälisistä asioista. Hän johtaa vuosittain useiden satojen ulkomaankomennusten toteutusta Metso Outotecin kansainvälisiä komennuksia hoitavassa tiimissä. Ennen Metso Outotecille siirtymistä hän toimi yli vuosikymmenen ajan yritysmaailman konsulttina KPMG:llä ja PwC:llä avustaen yritysten ulkomaankomennuksiin liittyvissä kysymyksissä. Esa Johnsson on myös itse työskennellyt pitkään ulkomailla, veroasioissa USA:ssa pari vuotta sekä Ulkoministeriön palveluksessa Thaimaassa viiden vuoden ajan.

Anna-Leena Rautajuuri

johtava veroasiantuntija

Anna-Leena Rautajuuri toimii henkilöasiakkaiden tuloverotuksen johtavana veroasiantuntijana Verohallinnossa Etelä-Suomen verotoimisto 2:ssa. Hänellä on lähes 20 vuoden kokemus verotukseen liittyvistä asiantuntijatehtävistä. Hänen erityisosaamisalueisiinsa kuuluvat muun muassa kansainvälisiin työskentelytilanteisiin liittyvät verotus- ja ennakkoperintäkysymykset. Ennen Verohallintoa hän työskenteli noin 13 vuoden ajan KPMG:llä veroasiantuntijana ja on itsekin ollut ulkomaankomennuksella Ruotsissa vuonna 2007. Anna-Leena on toiminut luennoitsijana PHT-asiantuntijaohjelmassa jo usean vuoden ajan ja kouluttaa säännöllisesti sekä kotimaiseen että kansainväliseen henkilöverotukseen liittyvistä aiheista.