Yritysneuvonta, Johtaminen ja kehittäminen, Liiketoiminta

Kestävyysraportoinnin soveltaminen

Kestävyysraportointi on monelle yritykselle vielä vapaaehtoista, ja tasoltaan ja kattavuudeltaan vaihtelevaa. Yhä useampi organisaatio kuitenkin viestii vastuullisuuteen liittyvistä linjauksistaan ja tavoitteistaan, esimerkiksi osana vuosikertomusta. Raportointiin ja tavoitteiden asettamiseen liittyvien tehtävien ennakoidaan tulevan lähitulevaisuudessa vahvasti osaksi taloushallinnon ammattilaisten työnkuvaa.

Koulutus kuuluu osaksi Kestävyysraportoinnin erikoistumisohjelmaa, eikä ole ostettavissa yksittäisenä koulutuksena.

KLT-ylläpito

3 h, ydinosaamisalue

PHT-ylläpito

3 h, muu osaamisalue

TNT-ylläpito

3 h, ydinosaamisalue

Talousosaaminen

Liiketoimintaosaaminen

Henkilöstöhallinto-osaaminen

Yleiset peruutusehdot

Kuvaus

Lähivuosina on odotettavissa useita, laajoja sääntelymuutoksia, joiden myötä yritysvastuun raportointia tullaan edellyttämään yhä suuremmalta määrältä yrityksiä. Myös vapaaehtoisen raportoinnin merkitys kasvaa kuluttajien, rahoittajien ja muiden sidosryhmien odotusten ja vaatimusten myötä.

Vastoin yleistä mielikuvaa, yritysvastuu ei tarkoita vain ympäristöstä huolehtimista, vaan vastuullisuus ulottuu kokonaisvaltaisesti myös ihmisten kohteluun, varojen käyttöön, datan turvalliseen hallintaan, ja eettisesti kestävään liiketoimintaan.

• Toimialaesimerkkejä
  • Lopputöiden palautteet