Tili- ja veropäivät 2023

Taloushallinnon ammattilaisten vuoden ehdoton päätapahtuma.
Tarjolla on paras kokonaisuus: mitä juuri nyt taloushallinnon ammattilaisen on tiedettävä!

Kouluttajat

Tutustu Tili- ja veropäivien huippukouluttajiin.

Kari Alhola
CEO, yrittäjä, veroasiantuntija, Alhola Consulting Oy

Alholalla on laaja ja monipuolinen kokemus yritysten ja yrittäjien veroneuvonta-​ ja muista talouden hallinnan asiantuntijatehtävistä. Hän on kirjoittanut lukuisia taloushallinnon, johtamisen ja verotuksen tietokirjoja. Lisäksi hän on toiminut erilaisten yhteisöjen johtotehtävissä useita vuosia.

Katja Halonen
Asianajaja, varatuomari, KTM, AURORALAW Asianajotoimisto Oy

Halonen työskentelee osakkaana AURORALAW Asianajotoimisto Oy:ssä. Hän on myös auskultoinut Helsingin käräjäoikeudessa ja työskennellyt yhdessä Suomen suurimmista tilintarkastusyhteisöistä. Halonen on Helsingin asianajajayhdistyksen hallituksen jäsen.

Tuomas Honkamäki
KHT, Aurinkolahden Tilintarkastus Oy

Honkamäellä on yli 23 vuoden kokemus tilintarkastuksesta ja kirjanpidosta.

Tuomas on toiminut kirjanpitolautakunnan jäsenenä. Hän on keskittynyt erityisesti erilaisten yritysjärjestelyjen, konsernitilinpäätösten ja yritysten käynnistysvaiheen kirjanpidollisiin kysymyksiin.

Aki Kangasharju
KTT, toimitusjohtaja, ETLA

Taloustieteen tohtori, dosentti Aki Kangasharju oli aiemmin Nordean pääekonomisti ja nykyisin hän toimii ETLAn toimitusjohtajana.

Markku Ojala
Verotuksen johtava asiantuntija, Taloushallintoliitto

Ojala toimii Taloushallintoliitossa verotuksen asiantuntijana. Hänellä on pitkäaikainen kokemus eri tehtävissä erityisistä yritysten verokysymyksistä.

Marko Ojala
KTM, veroasiantuntija, KPMG Oy Ab

Ojalalla on mittava yli 25-vuoden käytännön kokemus kotimaan ja ulkomaiden arvonlisäverotuksesta. Hän on kirjoittajana useissa arvonlisäverotusta käsittelevissä teoksissa. Ojala on kokenut kouluttaja, joka on arvostettu selkeästä ja käytännönläheisestä koulutustavastaan.

Paula Roima
KHT, johtaja, PwC

Roimalla on 15 vuoden kokemus pk-yhtiöiden ja pörssiyhtiöiden tilintarkastamisesta. Roimalla on omakohtaisia kokemuksia yrittäjyydestä ja sydäntä lähellä ovat erityisesti pienyhtiöiden talouteen ja hallintoon liittyvät kysymykset. Roima tunnetaan ”sometilintarkastajana” ja häntä voi seurata eri somekanavissa.

Leena Rekola-Nieminen
KLT, ekonomi, Tmi Leena Rekola-Nieminen

Rekola-Nieminen on pitkänlinjan tilitoimistoammattilainen ja kokenut kouluttaja taloushallinnon alalta. Hän on Kirjanpitolautakunnan jäsen ja Taloushallintoliiton kirjanpitoasiantuntija. Rekola-Nieminen on julkaissut alan kirjoja ja artikkeleita.

Tiina Ruohola
Veroasiantuntija, Elinkeinoelämän keskusliitto

Ruohola on EK:n välillisen verotuksen asiantuntija. Hän on työskennellyt alv:n parissa lähes 18 vuoden ajan niin Verohallinnon kuin yksityisen sektorin palveluksessa. Tiina Ruohola on kokenut luennoitsija. Hän avustaa komissiota tulevan lainsäädännön valmistelussa VAT Expert Groupin asiantuntijajäsenenä ja toimii keskusverolautakunnan ja oikaisulautakunnan jäsenenä.

Tuomas Tahvanainen
KLT, KTM, toimitusjohtaja, Gallant Oy

Tahvanainen on työskennellyt tilitoimistoalalla vuodesta 1998 ja ollut mukana mm FIA-projektissa. Hänellä on pitkä kokemus kasvuyhtiöiden talouspäällikkötehtävistä ja hän on ollut mukana saamassa Tasavallan Presidentin Kansainvälistymispalkintoa vuonna 2010.

Seppo Villa
OTT, professori, Helsingin yliopisto

Villa on Helsingin yliopiston kauppaoikeuden professori. Hän on kirjoittanut yli 30 yhtiöoikeutta käsittelevää teosta yksin tai yhdessä muiden kanssa.

Risto Walden
KLT, KTL, Bilanssi Oy

Walden toimii yksityisenä vero- ja tilinpäätöskonsulttina. Hän on aiemmin työskennellyt pitkään tutkija-​opettajana Aalto-​yliopiston kauppakorkeakoulussa. Walden on erikoistunut yritysten ja konsernien tilinpäätös-​ ja verosuunnitteluun.