Alma Talent
Hintaetu Taloushallintoliiton jäsenille:
1. Tilinpäätösanalyysi 60 € + alv (norm. 135 €)
Tilinpäätösanalyysi Taloushallintoliiton jäsenille, jotka ovat Tietopalvelut-sopimuslisenssi-asiakkaita: 60 € + alv. (norm. 135 €). Sopimusasiakkaat voivat hakea Tilinpäätösanalyysin jo analysoidusta yrityksestä napin painalluksella Tietopalveluista.
Tilinpäätösanalyysi jo analysoidusta yrityksestä Taloushallintoliiton jäsenille asiakaspalvelusta tilattuna: 75 € + alv (norm. 135 €). Tietopalveluiden asiakaspalvelu: puh. 0800 141 070 (maksuton numero) email. tietopalvelut [at] almatalent.fi.
Tilinpäätösanalyysi on talousjohdon perustyökalu asiakkaan, kilpailijan ja kumppanin arviointiin. Raportti sisältää yrityksen luokituksen osa-alueittain, yli 50 tunnuslukua sekä tilinpäätöstiedot ja niiden suusanallisen tulkinnan. Kohdeyritystä verrataan kaikkiin saman kokoluokan yrityksiin sekä oman toimialansa yrityksiin.
2. Yritysjoukkovertailu: Benchmarking
Kun tarvitaan paljon oikaistua yrityksiä vertailevaa taloustietoa, järkevin ratkaisu on Benchmarking-rapotti. Se sisältää mm. markkinoiden ainoat objektiiviset luokituspisteet, jotka on kehitetty erottelemaan myös hyvät yritykset toisistaan. Toimialan tunnuslukuhistoria esitetään kymmeneltä vuodelta ja tarvittaessa vertailujoukko voi käsittää jopa parikymmentä yritystä. Benchmarking-raportit tehdään tuoreimmista tilinpäätöstiedoista.
Taloushallintoliiton jäsenille etuhinta: Raportti valmiista yritysjoukoista hintaan 390 € + alv tai Alma Talentin tilinpäätöstietokannasta räätälöidystä yritysjoukosta hintaan 690 € + alv.
Tarjous koskee vain sähköisiä pdf-raportteja ja yrityksen ensimmäistä tilausta.
Lisätietoja tuotteesta »
Tilaukset »
3. Pk-yrityksen arvonmääritys tilitoimistokäyttöön hintaan 2 100 € + alv
Alma Talent Tietopalvelut tuottaa tilitoimiston toimeksiannosta arvonmäärityksen, joka:
- Tehdään Suomessa pääsääntöisesti kahden analyytikon asiantuntemuksella.
- Sisältää tilinpäätösanalyysin ja perustuu lisäksi keskusteluun yritysjohdon kanssa.
- Jonka arvonmäärityskertoimien vertailupohjana on Alma Talent Tietopalveluiden laaja arvonmäärityskanta suomalaisista pk-yrityksistä.
- Tarkastelee arvoa kolmella menetelmällä: lisäarvomallilla, kassavirtamallilla sekä arvonmäärityskertoimia vertailemalla.
- On jatkojalostettavissa raportissa olevien herkkyysanalyysien avulla.
Pk-yrityksen arvonmääritys on hyvä pohja lisäarvopalveluille, sillä arvonmääritys ei sisällä muuta kuin itse arvonmäärityksen. Arvonmäärityksen ympärille asiantunteva tilitoimisto pystyy halutessaan tarjoamaan mm.:
- yrityskaupan konsultaatiota
- sukupolvenvaihdoksen suunnittelua
- laki-, vero- ja rahoitusneuvontaa.
Arvonmääritys tilitoimistokäyttöön, prosessikuvaus:
Tilitoimisto tilaa arvonmäärityksen, jonka se tarjoaa osana omaa palvelukokonaisuuttaan.
Tilitoimisto välittää tilauksen, omat yhteystiedot ja kohdeyrityksen johdon yhteystiedot Alma Talent Tietopalveluiden yritystutkijoille (yritysanalyysit [at] almatalent.fi)
- Alma Talent Tietopalveluiden yritystutkija on yhteydessä kohdeyritykseen ja tekee arvonmäärityshaastattelun.
- Tietopalvelut toimittaa raportin tilaajalle mahdollista jatkojalostusta varten (kolmen viikon sisällä).
- Tietopalvelut vastaa mahdollisiin lisäkysymyksiin arvonmäärityksestä
Yrityksen arvonmääritys tilitoimistokäyttöön antaa selkeän ja perustellun arvion yrityksen osakekannan tai liiketoiminnan käyvästä arvosta. Arvonmääritysmenetelmänä on tuottoarvoperusteinen lisäarvomalli, jossa määritetään yrityksen oman pääoman tuottovaatimus sekä arvioidaan lähivuosien tuloksentekokykyä. Lisäksi raportti sisältää kassavirtapohjaisen arvonmääritystarkastelun. Arvonmäärityksessä otetaan huomioon tilinpäätösanalyysi, yrityksen liiketoiminta, asiakaskunta, kilpailijat, vahvuudet, riskit, investointitarpeet ja omaisuuserät.
Yllä mainitut edut saa käyttöönsä ilmoittamalla Tietopalveluihin Taloushallintoliiton jäsenyydestä ja mainitsemalla jäsenedusta p. 0800 141 070 tai yritysanalyysit [at] almatalent.fi
Lisätietoja Yrityksen arvonmäärityksestä »
4. Alma Talent Pro kirjat
Taloushallintoliiton jäsenet saavat kaikista Alma Talent Pron normaalihintaisista kirjatuotteista 25% jäsenalennuksen. Saat alennuksen Alma Talent Shop -verkkokaupassa (linkki https://shop.almatalent.fi) syöttämällä koodin ostoskorissa Anna alennuskoodi -kenttään. Alennuskoodin löydät liiton jäsenten extranet-sivulta (vaatii kirjautumisen). Verkkokaupasta tilattaessa vähintään 50 €:n tilaukset toimitetaan toimituskuluitta.
Alma Talentin Verkkokirjahyllyssä on satoja digitaalisia ammattikirjoja taloushallinnosta, verotuksesta, esimiestyöstä ja eri oikeudenaloilta. Taloushallinnon teemahyllyssä on noin 50 kirjaa, ja hylly täydentyy jatkuvasti uusilla teoksilla niiden ilmestyessä. Tutustu hyllyyn: verkkokirjahylly.almatalent.fi »
Verkkokirjahyllyn käytöstä maksat vuosilisenssin. Taloushallintoliiton jäsenenä saat 20% alennuksen ensimmäisen vuoden hinnasta. Kysy lisää: kirjamyynti [at] almamedia.fi
Lisätietoja: Lotta Saunamäki, puh. 040 661 4722, sähköposti: lotta.saunamaki [at] almamedia.fi
Atsoft Oy Mäkinen
Atsoft kehittää ja ylläpitää Asteri yritysohjelmia: kirjanpito, palkanmaksu, laskutus, myyntireskontra, ostoreskontra, isännöinti, tehtäväseuranta, tilaustenkäsittely ja tuloveroilmoitus.
Hintaetu Taloushallintoliiton jäsenille:
Asteri ohjelman oston yhteydessä 2 kk ylläpito ilmaiseksi.
Lisätietoa p. 09 350 7530
Barona Finance Oy
Barona Finance vie yrityksiä kohti tulevaisuuden taloushallintoa, jossa parhaat osaajat ja teknologiat yhdistyvät. Kauttamme löydät yritykseesi parhaiten sopivat osaajat taloushallinnon ja rahoituksen työntekijä- ja päällikkötason tehtäviin. Olemme ura-agentuuri talousalan asiantuntijoille ja urakiitäjille – etsimme heidät, joilla on ensiluokkaista taitoa ja laaja-alaista näkemystä taloudesta sekä valmiudet osaamisen kehittämiseen niin, että se palvelee yrityksien tarpeita myös tulevaisuudessa.
CostPocket
CostPocket on vuonna 2016 perustettu digitalisaation edistämiseen keskittynyt yritys. Yritys toimii Suomessa, Virossa, Latviassa ja Puolassa palvellen kuudella eri kielellä tuhansia yritysasiakkaita sekä tilitoimistoja.
Yrityksille palvelu keskittyy mobiilisovellukseen, jolla käyttäjät voivat kuvata ja digitalisoida paperiset tai sähköpostiin saapuneet kulutositteet ja laskut automaattisesti kirjanpidon ohjelmistoon tai raporttina sähköpostiin. Sovellus kattaa myös matkalaskuihin liittyvät tarpeet.
Tilitoimistoille palvelu näkyy automaation kautta rutiininomaisen työn vähenemisenä. Palvelu on tilitoimistoille ja kirjanpitäjille maksuton.
DOKS.FI
DOKS® on helppo selainkäyttöinen palvelu rahanpesulain velvoitteiden tehokkaaseen hoitamiseen. DOKS® säästää taloushallinnon ammattilaisen työaikaa hoitamalla nopeasti ja sähköisesti asiakkaiden tunnistamisen, edunsaajatietojen selvittämisen ja kaikki muut lakisääteiset KYC- ja AML-velvoitteet. Asiakastiedot peilataan päivittäin tärkeimpiin pakotelistoihin. Riskiarviotoiminne sekä asiakkaan tietojen muutosten automatisoitu seuranta. Ajantasaiset kaupparekisteritiedot, luottotiedot, rating jne. Sähköinen allekirjoitus sekä turvaviestitoiminto tehokkaaseen kommunikointiin.
Lisätietoa:
Innox Oy
Toiminnanohjausta taloushallintoalan ammattilaisille
Innox Oy toiminnanohjausjärjestelmällä hallitaan ja varmistetaan kirjanpitäjien ja palkanlaskijoiden päivittäiset tehtävät. Tehtävistä ja palvelumaksuista kertyvät laskutustiedot saadaan siirrettyä helposti eri laskutusohjelmiin.
Ohjelma sisältää paljon asiakkuuksien hoitoa helpottavia ominaisuuksia, sekä valmiita raportteja mm. asiakaskannattavuuden ja henkilöstön tuottavuuden seurantaan. Ohjelmassa on myös erittäin helppokäyttöinen ja monipuolinen työajanseuranta. Innox Toiminnanohjaus on käytännönläheinen, helppo ottaa käyttöön ja käyttää!
Innox tarjoaa Taloushallintoliiton jäsenille kaksi ensimmäistä kuukautta ilman käyttömaksua. Edun saa käyttöön ilmoittamalla liiton jäsenyydestä tilauksen yhteydessä. Etu koskee vain uusia asiakkuuksia.
Pyydä esittely: Kristiina Berg-Kosonen, kristiina.berg-kosonen [at] innox.fi tai 044- 260 4550
Intrum Oy

Olemme luotonhallinnan asiantuntija ja toimimme terveen talouden suunnannäyttäjänä. Tehostamme ratkaisujemme avulla yritysten rahankiertoa ja parannamme niiden kannattavuutta.
Tarjoamme Taloushallintoliiton jäsenille luotonhallinnan työkalut jäsenhintaan. Jäsenet voivat tarjota etuja myös omille asiakkailleen, mutta se edellyttää voimassaolevaa pääsopimusta Taloushallintoliiton jäsenen sekä Intrumin välillä.
· Luottotieto- ja perintäpalvelu: vuosihinta 95 € + alv (norm. 195 € + alv)
· Kansainvälinen perintä ja arvonlisäveropalvelut: vuosihinta 95 € + alv (norm. 195 € + alv)
· Laskurahoitus: vuosihinta 150 € + alv (norm. 250 € + alv)
Kysy lisää numerosta 09 315 448 80 tai osoitteesta asiakaspalvelu [at] intrum.com
Voit myös jättää yhteydenottopyynnön
Intrum Oy
Koho Sales Oy
Koho Sales Oy:n ohjelmisto on uudenlainen myynti-, työajanhallinta- ja laskutusjärjestelmä, jonka avulla yritykset pystyvät tehostamaan myynnin ja laskutuksen prosesseja sekä rutiineja.
Koho Sales tarjoaa Taloushallintoliiton jäsenille kahden kuukauden palvelumaksuista 50% alennuksen. Edun saa käyttöön ilmoittamalla liiton jäsenyydestä tilauksen yhteydessä. Etu koskee vain uusia asiakkuuksia, eikä etua myönnetä Koho Starter versioon.
Koho ja Taloushallintoliitto on tehnyt yhteistyössä sopimuskoneen, jonka avulla tilitoimistot voivat helposti luoda puitesopimuksia. Sopimuskone on veloitukseton liiton jäsenyrityksille.
Lisätiedot: Mikael Wallstén, Myyntijohtaja, mikael.wallsten [at] kohosales.com tai 0400 971 119.
Magic Cloud Oy
Magic Cloud on monipuolinen tilitoimistojen ICT-palveluntarjoaja, joka tarjoaa tilitoimistoille tietoturvallisia ja helppokäyttöisiä pilvipalveluita sekä ylläpitopalveluita. Tarjoamme Taloushallintoliiton jäsentoimistoille seuraavat hintaedut:
- 40% alennus MagicHotel-hostingpalvelun kuukausimaksusta kahden ensimmäisen käyttökuukauden ajalta seuraaville ohjelmistoille: Tikon, Econet, Nova, Lemonsoft, Asteri, Sonet
- 40% alennus MagicMail-sähköposti ja viestintäpalvelun kuukausimaksusta kahden ensimmäisen käyttökuukauden ajalta
- 40% alennus Magic SafeMail sähköpostin salauspalvelun kuukausimaksusta kahden ensimmäisen käyttökuukauden ajalta silloin, kun Magic SafeMail –palvelu liitetään MagicMail-sähköpostipalveluun
Mainitse tilausta tehdessäsi Taloushallintoliiton jäsenyydestä. Etu koskee uusia asiakkuuksia.
Lisätietoja: Kimmo Haapavuori, kimmo.haapavuori [at] magiccloud.fi, 045-238 8028, www.magiccloud.fi
Perintäritari

Perintäritari Oy on erityisesti pienten yritysten maksuvalvonnan auttamiseen keskittynyt yrittäjävetoinen ja kasvollinen perintätoimisto. Autamme yrityksiä saatavien perinnän lisäksi muistutuksissa (MuistutusRitari) sekä riitaisten maksujen sovittelussa (SovitteluRitari). Me itse pienenä yrityksenä tiedämme mikroyritysten tarpeet sekä haasteet ja huolehdimme asiakkaista vastuullisesti. Hinnoittelumme on avointa kaikille prosessin osapuolille: https://perintaritari.com/hinnasto/ on tarkastettavissa kotisivujemme laskurilla: ja velalliskulut ovat maksimissaan 10% kokonaissaatavan suuruudesta. Jos emme toimissamme onnistu, mitään kuluja ei palvelustamme muodostu.
Juha Järvinen, puh. 0440 17 2424, juha [at] perintaritari.com
Jussi Saarijärvi, puh 044 588 3969, jussi [at] perintaritari.com
https://perintaritari.com/
Saranen Consulting
Saranen Consulting tarjoaa Taloushallintoliiton jäsenille joustavan ja riskittömän rekrytointikanavan, jonka kautta on mahdollista löytää kehittymishaluisia ja motivoituneita talous- ja palkkahallinnon osaajia.
Saranen Consultingin rekrytoivissa koulutusohjelmissa yritys säästää aikaa ja vaivaa; Sarasella huolehditaan hakijoiden esiarvioinnista ja yritykselle ehdotetaan potentiaalisimmat kandidaatit. Yrityksen tarvitsee sitoutua ohjelmaan vasta, jos ohjelman kautta löytyy sopiva osaaja ja päätöksen henkilön rekrytoinnista voi tehdä koulutusohjelman päätteeksi.
Koulutusohjelmassa yrityksen valitsema talous- ja/tai palkkahallinnon osaaja työskentelee yrityksessä 6 kk koulutussopimuksella ja osallistuu samalla laadukkaaseen asiantuntijakoulutukseen. Koulutuksessa syvennytään mm. kirjanpidon periaatteisiin ja erityiskysymyksiin, tilinpäätökseen, palkanlaskentaan, Excelin tehokäyttöön taloushallinnon asiantuntijan työkaluna, talouden prosessien digitalisoitumiseen, keskeiseen vero- ja työlainsäädäntöön sekä asiakaspalvelu- ja vuorovaikutustaitoihin.
Koulutusohjelman kokonaishinta yritykselle on 8 100 € (+ alv) / 6 kk, eikä ohjelman ajalta synny palkka- tai henkilökuntakuluja.
Taloushallintoliiton jäsenet saavat halutessaan maksutonta näkyvyyttä ohjelmien hakijamarkkinoinnin yhteydessä sekä mahdollisuuden vaikuttaa hakijakriteereihin tarkemmin.
Keväällä 2016 talous- ja palkkahallinnon koulutusohjelma eTalousPro käynnistyi Savon, Pohjois-Karjalan, Kainuun ja Lapin alueilla. Koulutusohjelman kautta on mahdollista löytää sopivia tekijöitä esimerkiksi kirjanpitäjän, palkanlaskijan, taloushallinnon assistentin sekä talous- tai palkkahallinnon sovellustuen rooliin.
Lisätietoja: Kirsi Havu, p. 050 444 9157, kirsi.havu [at] saranen.fi (subject: Taloushallintoliiton%20j%C3%A4sentarjous)
Suomen Tilaajavastuu
1. Luotettava Kumppani
Luotettava Kumppani -ohjelma hoitaa toimittajan ja urakoitsijan puolesta tilaajavastuulain edellyttämien tietojen noutamisen eri rekistereistä ja pitää tiedot aina ajan tasalla. Tilaajan selvitysvelvollisuus ja vastuu ulkopuolista työvoimaa käytettäessä on määritelty tilaajavastuulaissa (1233/06). Lakia on sovellettu mm. julkisella sektorilla, rakennus- ja kiinteistöalalla, majoitus- ja ravitsemusalalla sekä kuljetusalalla. Laki edellyttää alojen toimijoilta jatkuvaa raportointia. Asiakirjat täytyy hankkia eri rekistereistä ja muistaa toimittaa ajallaan työn tilaajalle.
TAL:n jäsenet saavat 20% alennusta Luotettava Kumppani –palvelun vuosimaksusta.
2. Valvoja
Valvoja-palvelu on tilaajavastuulain noudattamista ja seurantaa helpottava työkalu eri kokoisten organisaatioiden käyttöön yrityksen koosta tai toimialasta riippumatta. Palveluun lisätään yrityksen kaikki tilaajavastuulain piiriin kuuluvat toimittajat ja alihankkijat, joiden tietoja halutaan tarkistaa ja seurata. Ajantasaiset, tilaajavastuulain mukaiset tiedot on saatavilla Tilaajavastuu.fi Luotettava Kumppani –ohjelmaan liittyneiltä yrityksiltä ja mikäli tiedoissa havaitaan puutteita, ilmoitetaan siitä sähköpostitse vastuuhenkilölle. Palvelu päivittää automaattisesti uuden Tilaajavastuu.fi-yritysraportin, kun toimittajan tiedoissa tapahtuu muutoksia, ja raporttihistoria päivittyy lisäämispäivämäärästä lähtien ja on tarkasteltavissa myöhemmin esimerkiksi tarkastuksen yhteydessä.
TAL:n jäsenet saavat Valvoja-palvelun 2 vuotta maksutta.
3. Veronumero.fi Tilitoimistokumppanit
TAL:n jäsenet voivat olla mukana Tilaajavastuun verkkosivulla julkisena tilitoimistoyhteistyökumppanina, ilmoita yhteystietosi Tilaajavastuun palvelusopimuksen yhteydessä. Auktorisoidun tilitoimiston asiakkaat saavat Veronumero.fi-palveluista 15 % alennuksen, mikäli tilitoimisto on liittynyt Luotettava Kumppani -ohjelmaan.
Lisätietoja: asiakaspalvelu [at] tilaajavastuu.fi tai p. 0600 301 339 tai Tilaajavastuun Chat-palvelu arkisin 9-17. Mainitse tilauksen yhteydessä “TAL JÄSENTILAUS”.
Svea Rahoitus ja Perintä
Svea Rahoitus & Perintä kuuluvat Svea Ekonomi -konserniin, joka on Pohjoismaiden johtava yksityinen saatavien hallinnointi- ja rahoitusalan yritys. Svea Rahoitus & Perintä tarjoavat Taloushallintoliiton jäsenille mm. seuraavia etuja. Jäsenedun voit tarjota edelleen omille asiakasyrityksillesi.
Perintäpalvelumme
Taloushallintoliiton jäsenille ei vuosimaksua (norm. 110 €)
Liiton jäseniltä ei veloiteta provisiota vapaaehtoisessa ja oikeudellisessa perinnässä.
Rahoituspalvelumme
Liiton jäsenille vuosimaksu 250 € (-50% norm. hinnasta)
Myyntilaskujen rahoitus alkaen 2 % 14 pv:n maksuehdolla.
Kerromme mielellämme lisää palveluistamme:
Seppo Ronkonen, puh. 045 6366 039, seppo.ronkonen [at] svea.fi (seppo.ronkonen [at] svea.fi )
Jukka Toivonen, puh. 050 3424 901 jukka.toivonen [at] svea.fi