Aloittava tilitoimisto: Tervetuloa alalle!

Taloushallintoliitto on tilitoimistoyrittäjän kumppani ja toimialan edunvalvoja. Teemme työtä sen eteen, että koko toimiala menestyy myös tulevaisuudessa. Siksi jokainen alan yrittäjä on meille tärkeä.

Tarjoamme sinulle polun, jota pitkin viet yrityksesi alan auktorisoiduksi toimijaksi kahdessa vuodessa. Auktorisoituna toimijana pääset alan sisäpiirin ja hyödyt liiton asiantuntemuksesta, neuvonnasta ja jäseneduista. Sisäpiirissä voit myös vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen.

Haluatko auktorisoitujen ammattilaisten joukkoon?

Aloittavan tilitoimiston ensimmäinen askel auktorisoiduksi toimistoksi on alan asiantuntijatutkinto KLT. Aloita jo nyt valmistautuminen KLT-tenttiin. Tutustu tarkemmin KLT tutkintoon sivun alalaidan linkistä.

Aloittavan yrittäjän tehopaketti

Haluamme antaa yrityksellesi lentävän lähdön. Tarjoamme sinulle valmiita ideoita ja palveluita, jotka auttavat sinua nousemaan alan parhaimmistoon. Tutustu näihin liiton tuottamiin palveluihin:

TAL-laatu

TAL-laatu sisältää Taloushallintoliiton toimialastandardin (TAL-STA) sekä useita ohjeita ja työkaluja hyvän tilitoimistotavan toteuttamiseen. Toimialastandardi TAL-STA ohjeistaa miten taloushallinnon palveluyritys voi tuottaa laadukasta palvelua ja oikeaa tietoa asiakkaille ja viranomaisille sekä muille sidosryhmille. TAL-laatutyökalut on pääsääntöisesti tarkoitettu vain liiton jäsenten käyttöön, mutta ennen jäsenyyttä voit tutustua Laatu & työkalut osioon ja hyödyntää mm. seuraavia ohjeita ja työkaluja:

• TAL-STA toimialastandardi
  • Sopimuskone KL2004
  • Tarjouspyyntölomake
  • Esimerkki tilitoimiston prosessien kuvaamiseksi
  • Asiakkaalle: Kirjanpidon ABC

Taloushallinnon koulutus

Keskeinen tehtävämme on taloushallinnon ammattilaisten osaamisen kehittäminen kaikilla vaativuustasoilla aloittelijasta konkariin. Tavoitteemme on tarjota alan parasta koulutusta. Taloushallintoliiton koulutukset on räätälöity tilitoimistojen tarpeisiin ja meidän tapahtumissamme tapaat paljon muita alan yrittäjiä ja vaikuttajia. Tutustu tarjontaan osoitteessa koulutus.taloushallintoliitto.fi.

Toimialauutiset

Alan yrittäjänä saat automaattisesti Taloushallintoliiton sähköiset TAL-Uutiskirjeet ja TAL-Koulutuskirjeet. Lisäksi voit seurata liiton tiedotusta esimerkiksi tilaamalla RSS uutissyötteet liiton uutisista. Päivitämme myös aktiivisesti liiton Facebook-seinää sekä Twitteriä.

Julkaisut

Voit myös tilata useita tilitoimistoille räätälöityjä tuotteita ja julkaisuja:

• Tilisanomat – yritystalouden ja laskennan ammattilehti. Kirjoittajina alamme parhaat asiantuntijat. Kestotilaus sisältää 6 x vuodessa ilmestyvän printtilehden sekä verkkolehden www.tilisanomat.fi lukuoikeuden.
  • Tilitoimistossa -lehti – tilitoimistojen oma lehti kertoo  5 x vuodessa alan mielenkiintoisimmat jutut.
  • Hyvä tilinpäätöstapa ja Pienen osakeyhtiön esimerkkitilinpäätös kirjat ovat käytännönläheisiä työkaluja tilinpäättäjälle.
  • Tuotteistajan opas on tuotteistusguru Antti Apusen räätälöimä opaskirja tilitoimistopalvelujen tuotteistamiseen.

Liitto antaa kaiken mahdollisen tuen, jotta tilitoimistoala ja tilitoimistojen henkilökunta kehittyvät ja jotta tilitoimistojen asiakkaat saavat osaavaa ja luotettavaa palvelua.

Toivotamme sinut lämpimästi tervetulleeksi toimialalle!