Ohjeita KLT-raportointiin

KLT-ylläpitoraportointi lähetetään kolmen vuoden välein, raportointikauden lopussa. Seuraavana raportointivuorossa (kaudelta 2019–2021) olevien KLT-raportit lähetetään 1.12.2021–1.2.2022.

Kirjaudu raportointisivulle sähköpostiviestillä saamillasi tunnuksilla osoitteessa

Jos olet unohtanut salasanan, voit tilata itsellesi kertakirjautumislinkin kirjautumissivulla Unohtuiko salasana? -linkin kautta.

1. Tarkasta ja täydennä omat tietosi
Jos haluat päivittää tai täydentää tietojasi, paina muokkauspainiketta. Linkki avataan uuteen ikkunaan/välilehteen. Kun olet päivittänyt tiedot (ja tallentanut muutokset), sulje selainikkuna ja palaa takaisin raportointisivulle. Päivitetyt tiedot näkyvät viiveellä raportointisivulla, joten voit siirtyä raportoinnin seuraavaan vaiheeseen ja tarkistaa tietojen päivittymisen hieman myöhemmin.

2. Täydennä koulutusraportti
Raportointisivulla ovat valmiina ne Taloushallintoliiton koulutukset, joihin olet raportointikaudella osallistunut. Lisää tiedot muista taloushallinnon koulutuksista, joihin olet osallistunut. Voit myös perustella valitsemaasi ylläpitokoulutusta kohdassa "Perustelut ylläpitokoulutukselle".

3. Täydennä työtehtäväraportti
Lisää tiedot tämänhetkisistä työtehtävistä ja muista tallentaa työtehtäväraportti "Tallenna tiedot" -painikkeella.

Jos olet ollut poissa työtehtävistä raportointikauden aikana (syynä esim. perhevapaa, opintovapaa, sairaus), lisää tieto työtehtäväraportin "Lisäselvitys työtilanteesta Pätevyyslautakunnalle" -kohtaan. Ajalta, jolloin KLT-asiantuntija on poissa työelämästä, ei vaadita ylläpitokoulutusta.

4. Lähetä KLT-raportti
Tarkista täydentämäsi tiedot ja lähetä valmis KLT-raportti painamalla "Lähetä ylläpitoraportti" -painiketta. Voit myös tulostaa itsellesi yhteenvedon raportoinnista.
Koulutustodistuksia ei tarvitse liittää raportoinnin yhteyteen.

Voit käydä täydentämässä tietojasi useita kertoja sivulla. Käsittelemme ylläpitoraportit saapumisjärjestyksessä. Jos raportissasi on puutteita, olemme sinuun yhteydessä.

Mikäli olet luopumassa KLT-ylläpidosta, ilmoita siitä viestillä osoitteeseen klt [at] taloushallintoliitto.fi.

Lisätietoja:
Mirka Marttunen