Ohjeita KLT-raportin antamiseen

Kirjaudu KLT-raportoinnin järjestelmään sähköpostiviestillä saamillasi tunnuksilla. Tämän jälkeen pääset antamaan raportointitiedot osoitteessa:

1. Tarkasta ja täydennä omat tietosi

2. Täydennä koulutusraportti. Järjestelmässä on jo ne Taloushallintoliiton koulutukset, joihin olet raportointikaudella osallistunut. Täydennä koulutustietoja antamalla tiedot ja lähettämällä koulutusraportti jokaisesta koulutuksesta erikseen.

KLT-kirjanpitäjän tulee kolmivuotisen raportointikauden aikana osallistua kuutta (6) koulutuspäivää vastaavaan KLT-ylläpitoon soveltuvaan asiantuntijakoulutukseen. Koulutuspäivän kesto on 6 tuntia (poislukien lounaat ja muut tauot). Auktorisoidun tilitoimiston vastuullisen KLT-kirjanpitäjän vastaava koulutusvaatimus on kuitenkin 3 vuoden raportointijaksossa 9 koulutuspäivää.

Pitkäkestoiset taloushallinnon koulutusohjelmat sekä tietyn osa-alueen arvosanakoulutus esim. yliopistossa voidaan tutkinnon sisällöstä riippuen laskea kuitenkin hyväksi enintään puoleen määrään raportointijakson kokonaisylläpitovaatimuksesta (KLT:llä 3 pv / raportointikausi ja auktorisoidun tilitoimiston KLT-vastaavalla 4,5 pv / raportointikausi).

Pitkäkestoiset koulutusohjelmat (ja tutkinnot) on hyvä raportoida KLT-ylläpitoon vasta kun koko koulutusohjelma on kokonaisuudessaan suoritettu.

3. Täydennä työtehtäväraporttiin tämän hetkiset työtehtävät ja muista lähettää myös raportti sivun alalaidan Lähetä tiedot-painikkeesta.
Jos raportointikauden aikana olet ollut poissa työtehtävistä esim perhevapaan, opintovapaa tai sairaudesta tms. johtuen, niin voit ilmoittaa ajanjakson työtehtäväraportin Lisäselvitys KLT-lautakunnalle-ruksilla avautuvassa kentässä.

Voit käydä sivustolla halutessasi useita kertoja. Käsittelemme syötetyt koulutusraportit ja työtehtäväraportit sitä mukaa kuin raportteja saapuu. Jos raportissasi on puutteita, otamme sinuun yhteyttä.

Mikäli haluamme käydystä koulutuksesta lisätietoa kuten todistuksen tai muun selvityksen, pyydämme sitä erillisellä sähköpostiviestillä.

Raportointiaikaa on tammikuun loppuun asti. Raportointi sulkeutuu 31.1.2018.

Saat lisätietoja Kati Stenman:lta puh 040 742 8142 tai sähköpostilla osoitteella: klt [at] taloushallintoliitto.fi