KLT-tutkintoon haku

KLT-tutkintoa suorittamaan voidaan hyväksyä henkilö, jolla on riittävä kaupallinen koulutus ja usean vuoden käytännön työkokemus. Ennen hakemista perehdy tutkinnon hyväksymisvaatimuksiin.

Tutkintoon kuuluva tenttitilaisuus järjestetään vuosittain. Vuonna 2018:

• Tenttitilaisuus on ma 1.10.2018 klo 9.30 – 17.00 Messukeskuksessa Helsingissä.
  • Vuoden 2018 KLT-tutkinnon haku päättyy 30.3.2018.

Hakeminen:

Huomioithan, että ennen hakemuksen täyttämistä kannattaa tehdä seuraavia etukäteisvalmisteluja:

• Hakemuksen tekemistä ei voi välillä keskeyttää  ja jatkaa myöhemmin, vaan hakemus on kirjoitettava yhdellä kertaa valmiiksi.
  • Hakemukseen tulee liittää tutkintotodistukset. Skannaa ne valmiiksi, niin ne on helppo liittää hakemukseen. Myös kaikkien aikaisempina vuosina hakeneiden tulee liittää tutkintotodistukset hakemukseen.
  • Mikäli et voi liittää kopiota todistuksestasi hakemukseen, lähetä se erikseen sähköpostilla osoitteeseen klt [at] taloushallintoliitto.fi . Nimeä sähköpostin otsikoksi Etunimi Sukunimi - Tutkintotodistukset.
  • Huomioithan, että vain ne tutkinnot otetaan huomioon, joista on lähetetty todistuskopio!
  • Hakemuksessa tulee ilmoittaa taloushallinnon työkokemuksen määrä. Kirjoittamalla työsuhteen alkamis- ja päättymisajankohdat, lomake laskee työajan automaattisesti. Mikäli työsuhteesi jatkuu edelleen, määrittele työsuhteen päättymisajankohdaksi hakemusajan päättymisaika eli 30.3.2018. Vain viimeiseen hakupäivään mennessä kertynyt työaika otetaan huomioon.
  • Vain taloushallinnon työkokemus huomioidaan.
  • Työtodistuksia ei tarvitse liittää hakemukseen.

Tutkintoon hyväksymisestä ilmoitetaan hakijalle sähköpostilla toukokuun loppuun mennessä.

Valmentautuminen:

KLT-tutkintoon valmentautuminen tapahtuu itseopiskeluna. Valmistaudu tenttiin hyvissä ajoin itsellesi sopivalla tavalla. KLT-tutkinnon vahvistettuun kirjallisuusluetteloon on hyvä perehtyä ennen tenttitilaisuutta.

Tili-instituuttisäätiö julkaisee vuosittain KLT-tentistä julkaisun, joka sisältää KLT-tutkinnon kysymykset malliratkaisuineen. Vuoden 2016 tenttijulkaisun hinta on 22 € (ei arvonlisäveroa). Toimituskulut lisätään tilaukseen.