Junior KLT

Tähtäätkö taloushallinnon ammattilaiseksi? Junior KLT on tasotesti taloushallinnon tehtäviin hakeutuvalle.
junior-klt-kuva

Junior KLT on laskentatoimen ja taloushallinnon opiskelijoille suunnattu tasotesti, joka mittaa osaamisen tasoa ja kykyä taloushallinnon tehtäviin uran alkuvaiheessa. Opintojensa loppusuoralla oleville opiskelijoille suunnattu testi antaa eväitä ammattilaisuralle – se sisältää käytännön työelämässä vastaan tulevia kysymyksiä ja on osoitus taidosta, motivaatiosta ja innosta kehittyä taloushallinnon asiantuntijaksi!

Junior KLT -tasotestin suorittamalla voit osoittaa esim. tulevalle työnantajalle, että sinulta löytyy valmiuksia kehittyä nykyaikaisen taloushallinnon osaajaksi. Oppilaitokselle tasotesti on hyödyllinen mittari oppimisen tueksi ja mahdollisuus tutustuttaa opiskelija työelämän osaamistarpeisiin.

Millainen tasotesti on?

• Testi tehdään etänä Tili-instituuttisäätiön sähköisellä tenttialustalla. Testin voi suorittaa haluamassaan paikassa – kotona, oppilaitoksen tietokoneluokassa jne.
  • Testin kesto on 1 tunti (60 min)
  • Testissä on 30 monivalintatehtävää: 4 vaihtoehtoa, joista yksi on oikein
  • Oikeasta vastauksesta saa pisteen, vääristä ei tule miinuspisteitä
  • Testin tulos on testissä saavutettu pistemäärä, esim. 22/30

Tasotestin aihealueet ja käytettävä materiaali

Junior KLT -tasotesti sisältää kysymyksiä kirjanpidon, verotuksen ja yritysjuridiikan aiheista. Kysymykset liittyvät tyypillisiin taloushallinnon työtehtävissä vastaan tuleviin tilanteisiin.

Suosittelemme valmistautumaan testiin perehtymällä alla mainittuihin taloushallintoalalla sovellettaviin lakeihin, ohjeistuksiin ja muihin materiaaleihin. Tätä aineistoa saa käyttää apuna myös itse tasotestin aikana. Vastauksia kysymyksiin ei välttämättä löydy suoraan aineistosta: tehtävät mittaavat myös perehtyneisyyttä aihealueisiin ja kykyä soveltaa tietoa erilaisissa taloushallinnon työtehtävissä.

Junior KLT -tasotesti 13.12.2021

Seuraava Junior KLT -tasotesti järjestetään maanantaina 13.12.2021 klo 15–16.

Miten osallistun?

• Ilmoittaudu mukaan ma 6.12.2021 mennessä ilmoittautumislomakkeella.
  • Saat sähköpostiisi vahvistuksen ilmoittautumisesta, lisäohjeistusta Junior KLT -tasotestiin valmistautumiseen ja toimintaohjeet itse testiin.
  • Osallistu testiin sovittuna ajankohtana.
  • Tulokset ja osallistumistodistus lähetetään osallistujalle sähköpostitse noin kahden viikon kuluessa tasotestin jälkeen. Saat todistuksen sähköisesti.
  • Ensimmäinen tasotestin toteutuskerta 13.12.2021 on opiskelijalle maksuton. Tili-instituuttisäätiö voi veloittaa tulevilta kerroilta testin toteutuskuluja vastaavan maksun.

Junior KLT -tasotestin konseptista ja kehitystyöstä voit ottaa yhteyttä:

Juha Sihvonen
Johtaja, asiakkuudet ja kehitys