OmaVero: Uusien viitenumeroiden massaluovutus ja selvityspyyntöihin vastaaminen

Verohallinnon uutiskirjeessä tilitoimistoille on kerrottu muun muassa ohjeita OmaVero-palveluun liittyen, sekä uusien viitenumeroiden massaluovutuksesta.

Verotilin korvautuessa OmaVero-palvelulla yritysten veroviite poistuu käytöstä ja tilalle tulee oma-aloitteisten verojen viite. Vanhakin viite toimii kuitenkin vielä vuoden 2017 ajan.

Verohallinto on tiedottanut uutiskirjeessään tilitoimistoille näiden asiakkaiden uusien viitenumeroiden massaluovotuksesta. Uusien viitenumeroiden massaluovutus tilitoimistoille on mahdollista myöhemmin tänä vuonna. Siihen asti tilitoimisto voi käyttää vanhoja viitenumeroita.

Vuoden alusta tuli mahdolliseksi myös selvityspyyntöihin vastaaminen asiakasyrityksen puolesta OmaVerossa. Tämä koskee aluksi lähinnä oma-aloitteisiin veroihin liittyviä selvityspyyntöjä. Selvityspyynnöt menevät OmaVeron lisäksi edelleen myös postitse asiakkaalle. Verohallinto kehittää viestinvaihtoa edelleen.