Jäsenten syyskokous 26.10.2016

Jäsenten syyskokous pidettiin Radisson Blu Royal hotellissa 26.10.2016.
Antti Soro

Verohallinnon luento

Ennen kokousta kuulimme Verohallinnon lakimuutospäällikkoä Elena Vigreniä, joka kertoi oma-aloitteisten verojen verotusmenettelyuudistuksesta. Oma-aloitteisten verojen verotusmenettely uudistuu vuoden 2017 alussa. Muutosten myötä arvonlisäverojen ja työnantajasuoritusten sähköinen ilmoitusvelvollisuus laajenee. Myös ilmoitus- ja seuraamismenettelyt ja Verohallinnon verkkopalvelut uudistuvat.

Varsinainen jäsenkokous

Varsinainen jäsenkokous aloitettiin klo 16.15. joulukuun alussa aloittavan uuden toimitusjohtajan Antti Soron esittäytymisellä. Jäsenkokous oli muutenkin erityinen, sillä kuluneella kaudella on toteutettu liiton historian merkittävin rakenneuudistus, josta liiton toimitusjohtaja Juha Ahvenniemi kertoi.

Juha Ahvenniemi esitteli tiivistetysti menneen toimintakauden pääkohdat ja talousvastaava Päivi Nuolioja kävi läpi tilinpäätöksen.

Jäsenkokous hyväksyi liiton toimintakertomuksen ja vahvisti tilinpäätöksen. Kokouksessa oli edustettuna 16 jäsentoimistoa, joista neljä valtakirjalla.

Juha Ahvenniemi jää eläkkeelle

Jäsenkokouksen päätteeksi liiton hallituksen puheenjohtaja Vuokko Mäkinen kiitti Juha Ahvenniemeä niistä miltei 18 vuodesta, jotka hän on toiminut liiton toimitusjohtajana, ja muisteli Juhan suurimpia saavutuksia liitossa. Asiasta lisää seuraavassa Tilitoimistossa-lehdessä.